Hangosabb lesz a 2026-os F1-es motor, mégsem érzékelünk belőle sokat

Hangosabb lesz a 2026-os F1-es motor, mégsem érzékelünk belőle sokat

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A hangtompítóként működő MGU-H eltávolításával 6 decibel emelkedést vár a veterán F1-es mérnök, Pat Symonds. Elmagyarázta, miért ne számítsunk mégse üvöltő motorokra két év múlva.

Pat Symonds, a Formula-1 tapasztalt mérnöke, hosszú évek óta részt vesz a sportban, irányította a Benetton, a Renault és a Williams technikai részlegét, majd 2017-ben a Formula-1 műszaki igazgatójaként tevékenykedett, figyelemmel kísérve a szabályváltozásokat. Májustól nem a Formula-1 része, írásaiban a motorhang témáját boncolgatja az Autosport oldalán, részletesen elemzi, hogy honnan ered a karakteres Formula-1-es motorzaj. A motorhang erőssége körülbelül 115 dB, melyet a nézők általában 25 méteres távolságból és néhány méteres magasságból érzékelnek az autóktól. 2026-ra várhatóan emelkedhet a hangereje a motoroknak, de a frekvencia nem változik az üzemanyag-átfolyás korlátozása miatt, így a hanghatás inkább a motorsebesség során történő gyorsulás frekvenciájától függ. Symonds újító javaslatról is beszél a kipufogó tekintetében, mely direktebben irányíthatná a hangot a nézők felé a jövőben.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések